این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

اثر خود هویتی سبز بر تغییر قصدخرید با نقش میانجی ارزش ادراکی و تعدیل کنندگی خودهمسویی ( مورد مطالعه :مشتریان فروشگاه اینترنتی جوپزی)
دوره 4، شماره 3، پاییز 1401، صفحات 13 - 25
نویسندگان : حسین بوذری* 1، میترا دانش پرور 2
1- موسسه آموزش عالی بصیر ابیک
2- موسسه آموزش عالی بصیر ابیک
چکیده :
هدف: بررسی تأثیر نقش ارزش ادراکی و خود همسویی در خود هویتی سبز و تغییر قصد خرید از دیدگاه مشتریان بوده است. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری مشتریان فروشگاه اینترنتی جوپزی که حجم نمونه 384 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخصه‌ای مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده‌شده است. یافته ها: یافته‌های تحقیق حاکی از رابطه مثبت و معنی‌دار خود هویتی سبز و ارزش ادراکی بر تغییر و خرید محصولات دارد. خود همسویی نقش تعدیل‌کنندگی در تأثیر خود هویتی سبز بر ارزش ادراکی دارد. بیشتر اینکه ارزش ادراکی نقش میانجی در تأثیر خود هویتی سبز بر تغییر قصد خرید دارد. نتیجه گیری: این تحقیق یکی از اولین مطالعات در ایران است که دیدگاه مصرف‌کنندگان را به‌جای تولیدکنندگان در حوزه نقش ارزش ادراکی و خود همسویی در خود هویتی سبز و تغییر قصد خرید در نظر گرفته است.
تکنولوژیارزیابی تکنولوژیمدل ارزیابی پاندا و رامانسننرخ ارزالگوی خود توضیح برداریعلیت گرنجرییوهانسون جوسلیوسماشین کنترل داخلیبانک های تجاریوام زیان دهسیستم های اطلاعاتیجذب دانشیادگیری سازمانیمدیریت سودتخصص حسابرسامتیاز گزارشگری مالی به موقعآینده پژوهیعلوم انسانیمدیریت دانشتغییرالگوهای افشايافشاي اختیاریگروه های مختلف فعالیتبودجهبودجه بندی سرمایه ایسرمایه گذاریرفتار مصرف کنندهاعتمادتعهدارتباطاتبیمه ی دی شهر ایلامزنجیره تامینچابکی زنجیره تامینسیستم اطلاعات مدیریتتوانمندسازیمنابع انسانیسازمانبنگاه های کوچک و متوسطاشتغالکارآفرینیرقابت جهانیعملکرد سازمانی شرکت برق منطقه ای فردوسیجانشین پروریتعهد سازمانی کارکنانشرکت آب منطقه ای اردبیلاستراتژی سرمایه انسانیمنبع یابی استراتژیکخرید الکترونیکیعملکرد سازمانتدارکات الکترونیکیمهندسی ارزشخلاقيتمتدلوژیيورش فكریاطلاعات حسابداریحسابداری مدیریتبودجه بندیامنیت ملیامنیتویژگی های امنیت ملیابعاد امنیت ملیخدامحوریسکوت سازمانیتفکرشیشه ایسرمایه اجتماعیخودپندارهنرخ رشد اقتصادیعدم اطمینان بازارکسب و کارهاي نوپامدیریت انرژیاماکن ورزشیورزشاخلاق کار اسلامیرضایتمندی شغلدرگیری شغلی و تمایل به تسهیم دانشخوشه بندی و رتبه بندی مشتریانموسسه امام رضاتحلیل عاملی ROBPCAالگوریتم دو مرحله ایK-meansاستراتژی های کارآفرینیکارآفرینی سازمانیرشد شرکت هانوآوری بازتحلیل محتواصنایع غذاییاقتصاد غیررسمی موثر مالیاتنرخ بیکاریشاخص مقررات دولتنرخروش فازیرایانش ابریسازمان های دولتیفناوری اطلاعاتاستقلال حسابرسانحسابرسی مستمرشخصیت فعالشخصیت مسئولیت پذیروفاداریرضایتمندی مشتریانآموزشظرفیت مالیفناوری اطلاعات و ارتباطاتحمایت مدیریتموفقیت برنامه های استراتژیکمدیریت سبززنجیره تامین سبزتوسعه پایداردولت سبزبازاریابی سبزمشتری مداریاصول اخلاقیقیمت سبزترویج سبزتوزیع سبز و وفاداری مشتریمدیریت استعدادتسهیم دانشآموزش و پرورشجهت گیری برندکارآفرینی برندشناسایی برندعملکرد برندرویکردکارآفرینیعملکرد سرمایه گذاری جدیداقدامات کارآفرینیحمایت نهادیروابط تجاریکشف فرصتاخلاق حرفه ایرفتار سازمانیاخلاق فردیعدالت سازمانیمسئولیت پذیریعملکرد کارکنانمسیریابی-مکان یابیدفع پسماندهای شهریمکان یابی سبزمسیر یابی سبزتجارت الکترونیکرشد اقتصادیتوسعه صنعت گردشگریشهرستان مشکین شهرحسابداری الکترونیکیشرکت هاآنلایناینترنتخدماتسرمایه گذارانمصرف کنندگانافزایش انگیزه بدهکارانبازپرداخت بدهیبخشش جرائمحسن رفتاربیش اعتمادي مدیریتی جریان نقد آزادکارایی سرمایه گذارینظام راهبری شرکتیعملکرد شرکتارزیابی عملکرد متوازنادراك از عدالتوابستگي به برندوفاداري مشتريانبرنامه ریزی چند پروژه ایالگوریتم های فراابتکاریالگوریتم ژنتیک مرتب سازی نامغلوبزنجیره بحرانیسرمایه انسانیعملکردمدلسازی معادلات ساختاریهزینه کردننگرش مثبت نسبت به فضای فروشگاهنگرش نسبت به محصول جدیدخشونت خانوادهعوامل شهرنشینیکرونارهبری اصیلخلاقیتسرمایه روانشناختیامنیت روانیابعاد مبتنی بر تواناییابعاد مبتنی تمایزابعاد مبتنی مخاطبسازمان جهانی بهداشتویروس کوید 19بازار سهامشاخص کلشاخص صنعتپروژه ی عمرانیتأخیر پروژهشهرداری هراتAHP و فاضلاب شهریرقابت صنعتحاکمیت شرکتیعارضه یابیفرایندپژوهشگاه فضایی ایرانشخص سازیانگیزه لذت جویانهشناخت تجربه مشتریقصد خرید مجددهوش تجاریچابکی سرمایه بازاررضایت مشتریبازارگرایی واکنش پذیرنوآوریمدیریت پروژهاستانداردپروژه تحقیقاتیمدلPMBOKمدیریت فرآیندمدیریت ریسکچارچوب APQC-PCFقصد خریدرفتار خریدلوکسداده کاویجنگل تصادفیدسته بندی سفارشانتخاب سفارشمدیریت انباربعد اقتصادیحقوقیاخلاقی و بشردوستانه تصویر شرکتمشارکت کارکنانبهبود مستمرکارآفرینی راهبردیکارآفرینی اکوتوریسیمشبکه سازیعملکرد بین المللیاندازه دولتآثار اندازه دولتویژگی های گیمیفیکیشنتعامل برندنوع تسهیلات اعطاییتعداد نمونهمیانگین وزنیزمان سنجیاستراتژی بازاریابی سبززمان بندی برنامه بازاریابی سبزعملکرد مالیحوادث شغلیFMEAفاز ساختوفاداری مشتریدانش برند مدیربهره وریویکور فازیخوش بینیرضایت شغلیتعهد سازمانیشاخص های عملکردایمنیمدیریت موانعشاخصکیفیتمزیت رقابتیفعالیت های مدیریت دانشمزیت رقابتی پایدارتوانمندسازيتعاونکیفیت خدماتتعهد به رابطهتخصیص منابعتسطیح منابعفراابتکاریخود هویتی سبزخود همسوییهوش سازمانیشرکت نفتمیانجی گرعلل تاخیرتاپسیسحاکمیتمدیریترمزارزسناریوراحتیقیمتمحصولانتگرال فازیدانش مالیکیفیت حسابرسینظارتتأمین کنندهگردشگریبازاریابیشهرداریشهر املشجذبتخصصسبد پروژهسیستمشفاقیت سبزتعامل مشتریتعاملعادتپتانسیلپوشاکقاچاقبیمه پاسارگادرشدتایید خودنگرشپیام های سبزپیش بینینفت برنتمهندسی صنایعراه آهنصنعت ریلیرشد شرکتنتتجهیززمان تقویمیاسنوااسترساضطرابکاراییشفافیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !