
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات882,267
سنجش ممتازترین شیوه بازاریابی مؤثر بر روی کنش مصرف کنندگان دستمال کاغذی در بازار ایران( مطالعه موردی: دستمال کاغذی تنو)
دوره 6، شماره 1، بهار 1403، صفحات 50 - 58
1- فارق التحصیل کارشناسی ارشد، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده :
در این پژوهش به بررسی بهترین روش بازاریابی اثرگذار بر روی رفتار مصرف کنندگان دستمال کاغذی (مطالعه موردی: دستمال کاغذی تنو) در بازار ایران پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر مصرفکنندگان نهایی دستمال کاغذی تنو در شهر تهران هستند که با توجه به تعداد بالای جامعه، حجم جامعه نامحدود فرض شده است.در این پژوهش حجم نمونه، از طریق فرمول جامعه نامحدود کوکران، 385 معین شده است.در تحقیق حاضر سنجش میدانی متغیرهای پژوهش از طریق پرسشنامه انجام شده است. روایی پرسشنامه از طریق شیوه اعتبار صوری و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شده است. به جهت تجزیه و تحلیل فرضیات نیز از آزمونهای همبستگی و رگرسیون در نرمافزار SPSS استفاده شد. بر اساس مدل پژوهش، پنج فرضیه مورد بررسی قرار گرفت. در تحلیل آماری انجام شده، تمامی فرضیهها به اثبات رسیدند. بر اساس بررسی انجام شده و نتایج فرضیهها، میتوان نتیجه گرفته که فعالیتهای بازاریابی و مؤلفههای آن (گرایش به مشتری، گرایش به ارتباطات، افشای متقابل و ویژگیهای کارکنان) بر روی رفتار مصرف کنندگان دستمال کاغذی در بازار ایران اثرگذار است.
کلمات کلیدی :
- 445
- 30
- 1402/09/22
- 1402/12/08
- 1403/02/30