این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تأثیر شهرت خارجی ادارکی بر رفتار حمایتی کارکنان در رسانه های اجتماعی: نقش واسطه رفتار شهروندی سازمانی و سازمان استخدام کننده و مشتریان
دوره 6، شماره 2، تابستان 1403، صفحات 46 - 59
نویسندگان : محمد لطفی* 1
1- کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه پیام نور کرج
چکیده :
هدف: امروزه اگرچه به خوبی پذیرفته شده است که رفتار کارکنان یک منبع نامشهود کلیدی مزیت رقابتی پایدار است، اما اطلاعات کمی در مورد تأثیرات رفتار مرتبط با شرکت کارکنان در رسانه های اجتماعی وجود دارد. از اینرو این تحقیق نقش رفتار شهروندی سازمانی نسبت به افراد و همکاران، سازمان استخدام کننده و مشتریان در تاثیر شهرت خارجی درک شده بر رفتار حمایتی در رسانه های اجتماعی از دیدگاه کارکنان گروه صنایع غذایی مانا یررسی کرده است. روش : جامعه آماری شامل کارکنان گروه صنایع غذایی مانا به تعداد 167 نفر که حجم نمونه 299 نفری از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار ُ Smart PLS3استفاده شده است. یافته ها: همه ابعاد رفتار شهروندی سازمانی به عنوان میانجی بین شهرت خارجی درک شده و رفتار حمایتی کارکنان در رسانه های اجتماعی عمل می کنند.همچنین شهرت شرکت موجب افزایش فعالیت رفتاری کارکنان در رسانه‌های اجتماعی می شود.
تکنولوژیارزیابی تکنولوژیمدل ارزیابی پاندا و رامانسننرخ ارزالگوی خود توضیح برداریعلیت گرنجرییوهانسون جوسلیوسماشین کنترل داخلیبانک های تجاریوام زیان دهسیستم های اطلاعاتیجذب دانشیادگیری سازمانیمدیریت سودتخصص حسابرسامتیاز گزارشگری مالی به موقعآینده پژوهیعلوم انسانیمدیریت دانشتغییرالگوهای افشايافشاي اختیاریگروه های مختلف فعالیتبودجهبودجه بندی سرمایه ایسرمایه گذاریرفتار مصرف کنندهاعتمادتعهدارتباطاتبیمه ی دی شهر ایلامزنجیره تامینچابکی زنجیره تامینسیستم اطلاعات مدیریتتوانمندسازیمنابع انسانیسازمانبنگاه های کوچک و متوسطاشتغالکارآفرینیرقابت جهانیعملکرد سازمانی شرکت برق منطقه ای فردوسیجانشین پروریتعهد سازمانی کارکنانشرکت آب منطقه ای اردبیلاستراتژی سرمایه انسانیمنبع یابی استراتژیکخرید الکترونیکیعملکرد سازمانتدارکات الکترونیکیمهندسی ارزشخلاقيتمتدلوژیيورش فكریاطلاعات حسابداریحسابداری مدیریتبودجه بندیامنیت ملیامنیتویژگی های امنیت ملیابعاد امنیت ملیخدامحوریسکوت سازمانیتفکرشیشه ایسرمایه اجتماعیخودپندارهنرخ رشد اقتصادیعدم اطمینان بازارکسب و کارهاي نوپامدیریت انرژیاماکن ورزشیورزشاخلاق کار اسلامیرضایتمندی شغلدرگیری شغلی و تمایل به تسهیم دانشخوشه بندی و رتبه بندی مشتریانموسسه امام رضاتحلیل عاملی ROBPCAالگوریتم دو مرحله ایK-meansاستراتژی های کارآفرینیکارآفرینی سازمانیرشد شرکت هانوآوری بازتحلیل محتواصنایع غذاییاقتصاد غیررسمی موثر مالیاتنرخ بیکاریشاخص مقررات دولتنرخروش فازیرایانش ابریسازمان های دولتیفناوری اطلاعاتاستقلال حسابرسانحسابرسی مستمرشخصیت فعالشخصیت مسئولیت پذیروفاداریرضایتمندی مشتریانآموزشظرفیت مالیفناوری اطلاعات و ارتباطاتحمایت مدیریتموفقیت برنامه های استراتژیکمدیریت سبززنجیره تامین سبزتوسعه پایداردولت سبزبازاریابی سبزمشتری مداریاصول اخلاقیقیمت سبزترویج سبزتوزیع سبز و وفاداری مشتریمدیریت استعدادتسهیم دانشآموزش و پرورشجهت گیری برندکارآفرینی برندشناسایی برندعملکرد برندرویکردکارآفرینیعملکرد سرمایه گذاری جدیداقدامات کارآفرینیحمایت نهادیروابط تجاریکشف فرصتاخلاق حرفه ایرفتار سازمانیاخلاق فردیعدالت سازمانیمسئولیت پذیریعملکرد کارکنانمسیریابی-مکان یابیدفع پسماندهای شهریمکان یابی سبزمسیر یابی سبزتجارت الکترونیکرشد اقتصادیتوسعه صنعت گردشگریشهرستان مشکین شهرحسابداری الکترونیکیشرکت هاآنلایناینترنتخدماتسرمایه گذارانمصرف کنندگانافزایش انگیزه بدهکارانبازپرداخت بدهیبخشش جرائمحسن رفتاربیش اعتمادي مدیریتی جریان نقد آزادکارایی سرمایه گذارینظام راهبری شرکتیعملکرد شرکتارزیابی عملکرد متوازنادراك از عدالتوابستگي به برندوفاداري مشتريانبرنامه ریزی چند پروژه ایالگوریتم های فراابتکاریزنجیره بحرانیسرمایه انسانیعملکردمدلسازی معادلات ساختاریهزینه کردننگرش مثبت نسبت به فضای فروشگاهاحساس لذت و ارزیابی مثبت مصرف کنندگان از فضای فروشگاهیموفقیت معرفی یک محصول جدیدخشونت خانوادهعوامل شهرنشینیکرونارهبری اصیلخلاقیتسرمایه روانشناختیامنیت روانیابعاد مبتنی بر تواناییابعاد مبتنی تمایزابعاد مبتنی مخاطبابعاد مبتنی عملکرد برندسازی شخصیابعاد مبتنی بر استراتژیویروس کوید 19بازار سهامشاخص کلشاخص صنعتپروژه ی عمرانیتأخیر پروژهشهرداری هراتAHP و فاضلاب شهریرقابت صنعتحاکمیت شرکتیعارضه یابیفرایندپژوهشگاه فضایی ایرانشخص سازیشناخت تجربه مشتریقصد خرید مجددهوش تجاریتوسعه خدمات الکترونیکرضایت مشتریبازارگرایی فعالنوآوریمدیریت پروژهاستانداردپروژه تحقیقاتیمدلPMBOKمدیریت فرآیندمدیریت ریسکچارچوب BPMCBOKقصد خریدرفتار خریدلوکسداده کاویجنگل تصادفیدسته بندی سفارشانتخاب سفارشمدیریت انباربعد اقتصادیحقوقی تصویر شرکتارائه توصیه توسط مشتریانکمک مشتریان به همارتباط بلندمدت مشتریمدیریت کیفیت فراگیربهبود مستمرتمرکز مشتریانذهنیت کارآفرینانهرهبری کارآفرینانهگرایش به کارآفرینیشبکه سازیشهرک صنعتی گرمسارآثار اندازه دولتتعامل برندسوددهی بانک ملینرخ سود تسهیلاتتعداد نمونهزمان سنجیاستراتژی بازاریابی سبزFMEAفاز ساخترابطه فروشنده و برندبهره وریویکور فازیخوش بینیرفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوریانگیزش درونیرضایت شغلیتعهد سازمانیایمنیمدیریت موانعهوشمندانهشاخصکیفیتمزیت رقابتیتعاونزمانبندی پروژهتخصیص منابعتسطیح منابعفراابتکاریارزش ادراکیخود همسوییحمایت اجتماعیشرکت نفتمیانجی گرتاپسیسحاکمیتمدیریترمزارزسناریوراحتیقیمتمحصولانتگرال فازیدانش مالیاندازه حسابرسویژگی محصولنظارتگردشگریبازاریابیشهرداریمديريت شهريتوانمندی جذبرهبری معنویجذبتخصصسبد پروژهسیستمتعاملعادتامید به عملکردپتانسیلبنگاه اقتصادیپوشاکقاچاقمزایای رقابتیرشدبهینه سازیتایید خودنگرشپیش بینینفت برنتنفت WTIصنعت پتروشیمینتتجهیزتوقف اضطراریاسنوااسترساضطرابکاراییشفافیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !