این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

نقش مشوق ها و نظارت بر تامین کنندگان و محیط بازار( مورد مطالعه: شرکت لبنیات میهن)
دوره 5، شماره 2، تابستان 1402، صفحات 50 - 62
نویسندگان : محمود احمدی شریف* 1، شاهرخ فاتحي 2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس
چکیده :
هدف: بررسی نقش شدت رقابت و عدم قطعیت بازار در تاثیر تأمین کننده و مشوق های تامین کننده بر سستی و کم کاری فروشنده در بین فروشندگان شرکت لبنیات میهن. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری فروشندگان فروشندگان شرکت لبنیات میهن به تعداد 213 نفرکه حجم نمونه انتخابی بر اساس محاسبه فرمول کوکران 137 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPS بر S و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده‌شده است. یافته ها: نظارت بر تأمین کننده و مشوق های تامین کننده بر سستی کسل کننده فروشنده تاثیر مثبت قوی می گذارد. و همچنین شدت رقابت و عدم قطعیت بازار نقش تعدیلی در تاثیرگذاری نظارت بر تأمین کننده و مشوق های تامین کننده بر سستی کسل کننده فروشنده ایفا می کند. نتیجه-گیری: مشوق‌های تامین‌کننده ابزار مفیدی برای مهار سستی و کم کاری فروشنده هستند، در حالی که نظارت بر تامین‌کننده این رفتار نادرست را تشویق می‌کند. اثر بازدارنده انگیزه‌های تامین‌کننده در یک بازار به شدت رقابتی و نامطمئن تقویت می‌شود. علاوه بر این، نظارت بر تامین کننده، سستی فروشنده را در یک بازار به شدت رقابتی کاهش می دهد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !