تعداد دوره ها 6
تعداد شماره 21
تعداد مقالات 171
تعداد نویسندگان 325
تعداد مقالات ارسال شده 2159
تعداد مقالات رد شده 1860
درصد عدم پذیرش 69
درصد پذیرش 31
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 40
تعداد داوران 102

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

ارائه یک رویکرد خلاقانه جهت محاسبه میانگین وزن واحد قطعات تولیدی با همسان سازی تعداد سیکل مورد مشاهده در زمان سنجی ( مطالعه موردی : محصولات کارخانجات شیرآلات صنعتی صنایع شهدای هفتم تیر اصفهان )
دوره 4، شماره 1، بهار 1401، صفحات 86 - 71
نویسندگان : محمود شاه محمدی* 1 ، صادق شهبازی 2

1 کارشناس ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت مهندسی ، دانشگاه مالک اشتر ، ایران - mytous@yahoo.com

2 2 استادیار ، دانشگاه صنعتی مالک اشتر ، مجتمع دانشگاهی مدیریت و مهندسی صنایع ، ایران

چکیده :
هر نظر به اهمیت تعیین حجم نمونه و برآورد تعداد نمونه لازم که معرف ویژگی های یک جامعه آماری می باشد، روش های آماری متعددی برای محاسبه حجم نمونه معرفی شده است. پژوهشگر با مطالعه تحقیقات گذشته چند روش استاندارد بین المللی جهت تعیین حجم نمونه را جمع بندی کرده است، با توجه به امکانات موجود در کارخانجات شیرآلات صنعتی صنایع شهدای هفتم تیر اصفهان و ماهیت تولید قطعات، کل جامعه آماری نامعلوم است و نمونه ها نیز در دسترس نمی باشند و یا به دلیل اینکه تعداد حجم نمونه با محاسبه روش های آماری و دستورالعمل و روش اجرایی موجود در صنایع زیاد می باشد ، توزین نمونه ها زمان بر می باشد و هزینه زیادی دارد، پژوهشگر با بهره گیری و خلاقیت همسان سازی از روش های نمونه برداری تعداد سیکل های مورد مشاهده زمان سنجی، راه کار مناسب علمی و نوینی برای تعیین حجم نمونه آماری ارائه می دهد تا بتوان میانگین وزن قطعات را محاسبه کرد و از مهمترین نتیجه این مقاله این است علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، دقت محاسبه وزن قطعه تولیدی برابر یا بیشتر محاسبه روش های آماری می باشد.
کلمات کلیدی :
تعداد نمونه، میانگین وزنی، زمان سنجی، تعداد سیکل مورد مشاهده، خلاقیت
تکنولوژیارزیابی تکنولوژیمدل ارزیابی پاندا و رامانسننرخ ارزالگوی خود توضیح برداریعلیت گرنجرییوهانسون جوسلیوسماشین کنترل داخلیبانک های تجاریوام زیان دهسیستم های اطلاعاتیجذب دانشیادگیری سازمانیمدیریت سودتخصص حسابرسامتیاز گزارشگری مالی به موقعآینده پژوهیعلوم انسانیمدیریت دانشتغییرالگوهای افشايافشاي اختیاریگروه های مختلف فعالیتبودجهبودجه بندی سرمایه ایسرمایه گذاریرفتار مصرف کنندهاعتمادتعهدارتباطاتبیمه ی دی شهر ایلامزنجیره تامینچابکی زنجیره تامینسیستم اطلاعات مدیریتتوانمندسازیمنابع انسانیسازمانبنگاه های کوچک و متوسطاشتغالکارآفرینیرقابت جهانیعملکرد سازمانی شرکت برق منطقه ای فردوسیجانشین پروریتعهد سازمانی کارکنانشرکت آب منطقه ای اردبیلاستراتژی سرمایه انسانیمنبع یابی استراتژیکخرید الکترونیکیعملکرد سازمانتدارکات الکترونیکیمهندسی ارزشخلاقيتمتدلوژیيورش فكریاطلاعات حسابداریحسابداری مدیریتبودجه بندیامنیت ملیامنیتویژگی های امنیت ملیابعاد امنیت ملیخدامحوریسکوت سازمانیتفکرشیشه ایسرمایه اجتماعیخودپندارهنرخ رشد اقتصادیعدم اطمینان بازارکسب و کارهاي نوپامدیریت انرژیاماکن ورزشیورزشاخلاق کار اسلامیرضایتمندی شغلدرگیری شغلی و تمایل به تسهیم دانشخوشه بندی و رتبه بندی مشتریانموسسه امام رضاتحلیل عاملی ROBPCAالگوریتم دو مرحله ایK-meansاستراتژی های کارآفرینیکارآفرینی سازمانیرشد شرکت هانوآوری بازتحلیل محتواصنایع غذاییاقتصاد غیررسمی موثر مالیاتنرخ بیکاریشاخص مقررات دولتنرخروش فازیرایانش ابریسازمان های دولتیفناوری اطلاعاتاستقلال حسابرسانحسابرسی مستمرشخصیت فعالشخصیت مسئولیت پذیروفاداریرضایتمندی مشتریانآموزشظرفیت مالیفناوری اطلاعات و ارتباطاتحمایت مدیریتموفقیت برنامه های استراتژیکمدیریت سبززنجیره تامین سبزتوسعه پایداردولت سبزبازاریابی سبزمشتری مداریاصول اخلاقیقیمت سبزترویج سبزتوزیع سبز و وفاداری مشتریمدیریت استعدادتسهیم دانشآموزش و پرورشجهت گیری برندکارآفرینی برندشناسایی برندعملکرد برندحمایت نهادیروابط تجاریکشف فرصتاخلاق حرفه ایاخلاق فردیعملکرد کارکنانمکان یابی سبزمسیر یابی سبزرشد اقتصادیتوسعه صنعت گردشگریشرکت هاآنلایناینترنتخدماتمصرف کنندگانحسن رفتارعملکرد شرکتالگوریتم های فراابتکاریسرمایه انسانیعملکردهزینه کردننگرش نسبت به محصول جدیدکروناخلاقیتامنیت روانیبازار سهامشاخص صنعتفرایندانگیزه لذت جویانهنوآوریانعطاف پذیری استراتژیکاستانداردپروژه تحقیقاتیمدلPMBOKقصد خریدرفتار خریدلوکسداده کاویجنگل تصادفیانتخاب سفارشحقوقیعملکرد بین المللیFMEAدانش برند مدیربهره وریویکور فازیخوش بینیایمنیهوشمندانهشاخصکیفیتتعاونعدم قطعیتخود هویتی سبزمیانجی گرحاکمیتمدیریترمزارزراحتیقیمتمحصولنظارتقصد رفتاریجذبتخصصسیستمتعاملعادتپتانسیلپوشاکقاچاقبازار جهانیرشدتایید خودنگرشپیش بینینفت WTIراه آهننتتجهیزاسنوا
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !