
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,016
-
تعداد نویسندگان1,953
-
مقالات پذیرش شده207
-
مقالات رد شده809
-
درصد پذیرش20.37%
-
درصد عدم پذیرش79.63%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات892,409
تاثیر رویکرد استراتژیک تجاری ، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش میانجی سه گانه همسان سازی استراتژیک ( مورد مطالعه : شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز )
دوره 4، شماره 2، تابستان 1401، صفحات 87 - 99
1- دانشگاه دانش البرز
2- موسسه آموزش عالی غزالی
چکیده :
هدف: بررسی تاثیرگذاری زمینه های زیست محیطی ، سازمانی و فناوری بر قصد رفتاری جهت پذیرش تجارت بوده است. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز که حجم نمونه 146 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفادهشده است. یافته ها: رویکرد استراتژیک تجاری، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر همسان سازی استراتژیک تاثیر، قوی می گذارد. سه گانه همسان سازی استراتژیک نقش میانجی در تاثیر گذاری رویکرد استراتژیک کسب و کار، فناوری و بازاریابی بر عملکرد شرکت ایفا می کند. نتیجه گیری: این تحقیق به ادبیات همسویی استراتژیک و درک مدیران از نحوه همسوسازی استراتژیهای تجاری، فناوری اطلاعات و بازاریابی برای بهبود عملکرد شرکت کمک میکند.