این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

بررسی تأثیر کیفیت تبادل رهبر-عضو بر توسعه رابطه برند یک کارمند خط مقدم: عوامل زمینه ای، دانش برند مدیر و میزان انتشار اطلاعات استراتژیک در بین کارکنان
دوره 4، شماره 2، تابستان 1401، صفحات 113 - 124
نویسندگان : مهدی جلوداری* 1، منوچهر نیکنام 2
1- دانشگاه دانش البرز
2- موسسه آموزش عالی غزالی
چکیده :
هدف: مدیران خرده‌فروشی با توجه به نقش کلیدی آنها در اجرای استراتژی خرده‌فروشی از طریق رفتارها و نگرش‌هایی که در کارکنان خط مقدم القا می‌شود، برای عملکرد مؤثر یک شرکت بسیار مهم هستند. با این حال، تحققات کمی تلاش کرده است که دیدگاه‌ها مشتریان در ارتباط با مدیر فروشگاه و کارمند خط مقدم در نظر بر بگیرد. تحقیق حاضر برای اولین بار به بررسی تاثیر ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده و برند و تاثیر آن بر عملکرد خدمات فروشنده، ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان می پردازد. روش : از جهت هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری مشنریان فروشگاه زنجیره ای جانبو در کرج حجم نمونه 384 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده‌شده است. یافته ها: ادراک کیفیت مبادله رهبر-عضو بر رابطه فروشنده بر عملکرد خدمات فروشنده تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین رابطه فروشنده بر عملکرد خدمات فروشنده بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری تاثیر قوی دارد. و بیشتر اینکه دانش برند مدیر و اشاعه دانش استراتژیک نقش تعدیلی مثبتی بر تاثیر رابطه فروشنده و عملکرد خدمات فروشنده ایفا می کنند. نتیجه گیری: با توجه به نقش مهمی که مدیران فروشگاه جانبو در توسعه پرسنل خط مقدم دارند، شرکت ها باید بر توسعه مدیریت فروشگاه موثر در رابطه با متغیرهای کلیدی که در تحقیق حاضر برجسته شده اند تمرکز کنند.
تکنولوژیارزیابی تکنولوژیمدل ارزیابی پاندا و رامانسننرخ ارزالگوی خود توضیح برداریعلیت گرنجرییوهانسون جوسلیوسماشین کنترل داخلیبانک های تجاریوام زیان دهسیستم های اطلاعاتیجذب دانشیادگیری سازمانیمدیریت سودتخصص حسابرسامتیاز گزارشگری مالی به موقعآینده پژوهیعلوم انسانیمدیریت دانشتغییرالگوهای افشايافشاي اختیاریگروه های مختلف فعالیتبودجهبودجه بندی سرمایه ایسرمایه گذاریرفتار مصرف کنندهاعتمادتعهدارتباطاتبیمه ی دی شهر ایلامزنجیره تامینچابکی زنجیره تامینسیستم اطلاعات مدیریتتوانمندسازیمنابع انسانیسازمانبنگاه های کوچک و متوسطاشتغالکارآفرینیرقابت جهانیعملکرد سازمانی شرکت برق منطقه ای فردوسیجانشین پروریتعهد سازمانی کارکنانشرکت آب منطقه ای اردبیلاستراتژی سرمایه انسانیمنبع یابی استراتژیکخرید الکترونیکیعملکرد سازمانتدارکات الکترونیکیمهندسی ارزشخلاقيتمتدلوژیيورش فكریاطلاعات حسابداریحسابداری مدیریتبودجه بندیامنیت ملیامنیتویژگی های امنیت ملیابعاد امنیت ملیخدامحوریسکوت سازمانیتفکرشیشه ایسرمایه اجتماعیخودپندارهنرخ رشد اقتصادیعدم اطمینان بازارکسب و کارهاي نوپامدیریت انرژیاماکن ورزشیورزشاخلاق کار اسلامیرضایتمندی شغلدرگیری شغلی و تمایل به تسهیم دانشخوشه بندی و رتبه بندی مشتریانموسسه امام رضاتحلیل عاملی ROBPCAالگوریتم دو مرحله ایK-meansاستراتژی های کارآفرینیکارآفرینی سازمانیرشد شرکت هانوآوری بازتحلیل محتواصنایع غذاییاقتصاد غیررسمی موثر مالیاتنرخ بیکاریشاخص مقررات دولتنرخروش فازیرایانش ابریسازمان های دولتیفناوری اطلاعاتاستقلال حسابرسانحسابرسی مستمرشخصیت فعالشخصیت مسئولیت پذیروفاداریرضایتمندی مشتریانآموزشظرفیت مالیفناوری اطلاعات و ارتباطاتحمایت مدیریتموفقیت برنامه های استراتژیکمدیریت سبززنجیره تامین سبزتوسعه پایداردولت سبزبازاریابی سبزمشتری مداریاصول اخلاقیقیمت سبزترویج سبزتوزیع سبز و وفاداری مشتریمدیریت استعدادتسهیم دانشآموزش و پرورشجهت گیری برندکارآفرینی برندشناسایی برندعملکرد برندرویکردکارآفرینیعملکرد سرمایه گذاری جدیداقدامات کارآفرینیحمایت نهادیروابط تجاریکشف فرصتاخلاق حرفه ایرفتار سازمانیاخلاق فردیعدالت سازمانیمسئولیت پذیریعملکرد کارکنانمسیریابی-مکان یابیدفع پسماندهای شهریمکان یابی سبزمسیر یابی سبزتجارت الکترونیکرشد اقتصادیتوسعه صنعت گردشگریشهرستان مشکین شهرحسابداری الکترونیکیشرکت هاآنلایناینترنتخدماتسرمایه گذارانمصرف کنندگانافزایش انگیزه بدهکارانبازپرداخت بدهیبخشش جرائمحسن رفتاربیش اعتمادي مدیریتی جریان نقد آزادکارایی سرمایه گذارینظام راهبری شرکتیعملکرد شرکتارزیابی عملکرد متوازنادراك از عدالتوابستگي به برندوفاداري مشتريانبرنامه ریزی چند پروژه ایالگوریتم های فراابتکاریالگوریتم ژنتیک مرتب سازی نامغلوبزنجیره بحرانیسرمایه انسانیعملکردمدلسازی معادلات ساختاریسازگاری درک محصول با تصویر برندهزینه کردننگرش مثبت نسبت به فضای فروشگاهنگرش نسبت به محصول جدیدخشونت خانوادهعوامل شهرنشینیکرونارهبری اصیلخلاقیتسرمایه روانشناختیامنیت روانیابعاد مبتنی بر تواناییابعاد مبتنی تمایزابعاد مبتنی مخاطبابعاد مبتنی بر استراتژیسازمان جهانی بهداشتویروس کوید 19بازار سهامشاخص کلشاخص صنعتپروژه ی عمرانیتأخیر پروژهشهرداری هراترقابت صنعتحاکمیت شرکتیعارضه یابیفرایندپژوهشگاه فضایی ایرانشخص سازیانگیزه لذت جویانهشناخت احساس مشتریشناخت تجربه مشتریقصد خرید مجددهوش تجاریچابکی تنظیم عملیاتیچابکی سرمایه بازارمدیریت ارتباط با مشتریتوسعه خدمات الکترونیکرضایت مشتریبازارگرایی فعالنوآوریمدیریت پروژهاستانداردپروژه تحقیقاتیمدلPMBOKمدیریت فرآیندمدیریت ریسکقصد خریدرفتار خریدلوکسداده کاویجنگل تصادفیانتخاب سفارشمدیریت انباربعد اقتصادیحقوقی تصویر شرکتارائه توصیه توسط مشتریانکمک مشتریان به هممدیریت کیفیت فراگیرمشارکت کارکنانبهبود مستمرتمرکز مشتریانذهنیت کارآفرینانهرهبری کارآفرینانهچابکی استراتژیکشبکه سازیعملکرد بین المللیشرکت های کوچک و متوسطاندازه دولتارزش ویژه برندتعامل برندوصول مطالبات معوقتعداد نمونهمیانگین وزنیاستراتژیک محیطیعملکرد مالیحوادث شغلیFMEAفاز ساختهمسان سازی استراتژیکوفاداری مشتریبهره وریویکور فازیخوش بینیانگیزش درونیتعهد سازمانیایمنیمدیریت موانعشاخصکیفیتصنایع فرآیندیتوانمندسازيتعاونتعهد به رابطهتخصیص منابعفراابتکاریخود هویتی سبزخود همسوییشرکت نفتمیانجی گرعلل تاخیرتاپسیسحاکمیتمدیریترمزارزسناریوراحتیقیمتمحصولانتگرال فازیدانش مالیخودشیفتگی مدیراننظارتتأمین کنندهقصد رفتاریگردشگریبازاریابیشهرداریآگاهی فراشناختیجذبتخصصسبد پروژهسیستمشبکه عصبیتعامل مشتریتعاملعادتتعهد به نواوریپتانسیلپوشاکقاچاقبیمه پاسارگادرشدارتقای خودتایید خودنگرشصنعت خودرونفت برنتنتتجهیزاسنوااسترسکاراییشفافیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !