تعداد دوره ها 6
تعداد شماره 21
تعداد مقالات 171
تعداد نویسندگان 325
تعداد مقالات ارسال شده 2159
تعداد مقالات رد شده 1860
درصد عدم پذیرش 69
درصد پذیرش 31
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 40
تعداد داوران 102

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تاثیر بکارگیری مولفه های فعالیت های مدیریت پایدار بر مزیت رقابتی پایدار در صنایع لبنی
دوره 4، شماره 2، تابستان 1401، صفحات 100 - 112
نویسندگان : کیارش زبرجد 1 ، قاسم رضایی* 2

1 گروه مهندسی صنایع ، دانشکده فنی و مهندسی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران

2 گروه مهندسی صنایع ، دانشکده فنی و مهندسی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران

چکیده :
امروزه گرایش به سمت جهانی شدن، افزایش تحولات فناوری، مشتری مداری و ...، شدت رقابت بین شرکت ها را افزایش داده است بنابراین استفاده از راهکار هایی که باعث میشود سازمان در خصوص مشتریان، رقبا و محیط بازار، دانش یادگیری خود را به روز نماید، موجب افزایش توان شرکت و ایجاد مزیت رقابتی پایدار میگردد. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر بکارگیری فعالیت های مدیریت پایدار شامل: فعالیت های مدیریت دانش، فعالیت های مدیریت کیفیت و فعالیت های هوش رقابتی بر مزیت رقابتی پایدار میباشد. تحقیق پیش رو از جهت نوع کاربردی است و از جهت روش کمی میباشد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق، پرسشنامه میباشد. جامعه آماری مدیران و کارشناسان حوزه‌های تحقیق و توسعه، کیفیت، بازاریابی، بازرگانی، فروش، تولید، آموزش، منابع انسانی و فناوری اطلاعات 11 شرکت بزرگ لبنی در استان‌های تهران و فارس بوده اند. حجم نمونه برای این پژوهش با استفاده از فرمول کوکران تعیین شد که در آن جامعه آماری 306 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل از نرم افزارهای SPSS، Smart PLS و مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان دهنده برازش مناسب مدل ذکر شده تحقیق میباشد. فعالیت های مدیریت دانش، فعالیت های مدیریت کیفیت و فعالیت های هوش رقابتی بصورت جداگانه بر روی مزیت رقابتی پایدار از نظر آماری تاثیر مثبت و معناداری دارند. پیشنهاد میشود که شرکت ها از مدل تحقیق برای افزایش سطح مزیت رقابتی خود استفاده نمایند.
کلمات کلیدی :
فعالیت های مدیریت پایدار، فعالیت های مدیریت دانش، فعالیت های مدیریت کیفیت، فعالیت های هوش رقابتی، مزیت رقابتی پایدار، مدل معادلات ساختاری
تکنولوژیارزیابی تکنولوژیمدل ارزیابی پاندا و رامانسننرخ ارزالگوی خود توضیح برداریعلیت گرنجرییوهانسون جوسلیوسماشین کنترل داخلیبانک های تجاریوام زیان دهسیستم های اطلاعاتیجذب دانشیادگیری سازمانیمدیریت سودتخصص حسابرسامتیاز گزارشگری مالی به موقعآینده پژوهیعلوم انسانیمدیریت دانشتغییرالگوهای افشايافشاي اختیاریگروه های مختلف فعالیتبودجهبودجه بندی سرمایه ایسرمایه گذاریرفتار مصرف کنندهاعتمادتعهدارتباطاتبیمه ی دی شهر ایلامزنجیره تامینچابکی زنجیره تامینسیستم اطلاعات مدیریتتوانمندسازیمنابع انسانیسازمانبنگاه های کوچک و متوسطاشتغالکارآفرینیرقابت جهانیعملکرد سازمانی شرکت برق منطقه ای فردوسیجانشین پروریتعهد سازمانی کارکنانشرکت آب منطقه ای اردبیلاستراتژی سرمایه انسانیمنبع یابی استراتژیکخرید الکترونیکیعملکرد سازمانتدارکات الکترونیکیمهندسی ارزشخلاقيتمتدلوژیيورش فكریاطلاعات حسابداریحسابداری مدیریتبودجه بندیامنیت ملیامنیتویژگی های امنیت ملیابعاد امنیت ملیخدامحوریسکوت سازمانیتفکرشیشه ایسرمایه اجتماعیخودپندارهنرخ رشد اقتصادیعدم اطمینان بازارکسب و کارهاي نوپامدیریت انرژیاماکن ورزشیورزشاخلاق کار اسلامیرضایتمندی شغلدرگیری شغلی و تمایل به تسهیم دانشموسسه امام رضاتحلیل عاملی ROBPCAالگوریتم دو مرحله ایK-meansاستراتژی های کارآفرینیکارآفرینی سازمانیرشد شرکت هانوآوری بازتحلیل محتواصنایع غذاییاقتصاد غیررسمی موثر مالیاتنرخ بیکاریشاخص مقررات دولتنرخروش فازیرایانش ابریسازمان های دولتیفناوری اطلاعاتاستقلال حسابرسانحسابرسی مستمرشخصیت فعالشخصیت مسئولیت پذیروفاداریرضایتمندی مشتریانآموزشظرفیت مالیفناوری اطلاعات و ارتباطاتحمایت مدیریتمدیریت سبززنجیره تامین سبزتوسعه پایداردولت سبزبازاریابی سبزمشتری مداریاصول اخلاقیقیمت سبزترویج سبزتوزیع سبز و وفاداری مشتریمدیریت استعدادتسهیم دانشآموزش و پرورششناسایی برندعملکرد برندرویکردکارآفرینیحمایت نهادیروابط تجاریکشف فرصترفتار سازمانیاخلاق فردیعدالت سازمانیعملکرد کارکنانمسیر یابی سبزرشد اقتصادیشرکت هاآنلایناینترنتخدماتبازپرداخت بدهیبخشش جرائم جریان نقد آزادکارایی سرمایه گذاریوابستگي به برندوفاداري مشتريانزنجیره بحرانیسرمایه انسانیعملکردهزینه کردننگرش نسبت به محصول جدیدعوامل شهرنشینیکرونارهبری اصیلخلاقیتسرمایه روانشناختیابعاد مبتنی تمایزابعاد مبتنی بر استراتژیبازار سهامشاخص کلتأخیر پروژهAHP و فاضلاب شهریرقابت صنعتحاکمیت شرکتیعارضه یابیفرایندشخص سازیانگیزه لذت جویانهقصد خرید مجددنوآوریاستانداردمدلPMBOKقصد خریدرفتار خریدلوکسمدیریت انبارحقوقیبهبود مستمرشبکه سازیتعداد نمونهزمان سنجیFMEAفاز ساخترویکرد بازاریابیوفاداری مشتریخوش بینیایمنیشاخصکیفیتتعاونشرکت نفتمیانجی گرحاکمیتمدیریترمزارزسناریوراحتیقیمتمحصولنظارتتأمین کنندهبازاریابیاطلاع رسانیجذبسیستمتعاملعادتپوشاکبازار جهانیرشدراه آهننتتجهیزاسترسشفافیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !