تعداد دوره ها 6
تعداد شماره 21
تعداد مقالات 171
تعداد نویسندگان 325
تعداد مقالات ارسال شده 2159
تعداد مقالات رد شده 1860
درصد عدم پذیرش 69
درصد پذیرش 31
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 40
تعداد داوران 102

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

تاثیر استراتژیک سبز بر عملکرد فرآیند نوآوری سبز: نقش سرمایه فکری سبز
دوره 4، شماره 2، تابستان 1401، صفحات 125 - 138
نویسندگان : محسن حاجی محمد تقی* 1

1 دانشگاه آزاد ، واحد تهران مرکز

چکیده :
هدف: این مطالعه با تکیه بر نظریه‌های سرمایه فکری سبز و دارایی‌های مکمل، به دنبال بررسی مکانیزمی را که به موجب آن شرکت‌ها می‌توانند یک استراتژی سبز (به عنوان مثال، محیط‌زیست) را به عملکرد نوآوری فرآیند سبز برتر تبدیل کند، بوده است. بطورکلی هدف این پژوهش بررسی تاثیر قصد استراتژیک سبز بر عملکرد نوآوری فرآیند سبز با نقش میانجی سرمایه فکری سبز بوده است. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. سطوح مدیریت شهرک صنعتی البرز به تعداد 213 که حجم نمونه 137 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده‌ شده است. یافته¬ها: استراتژیک سبز یک شرکت تأثیرات مثبتی بر سه جنبه سرمایه فکری سبز (یعنی سرمایه انسانی، سازمانی و رابطه‌ای) دارد. به نوبه خود، این سه جنبه اثرات مثبتی بر عملکرد نوآوری فرآیند سبز دارند. علاوه بر این، سرمایه سازمانی سبز به طور مثبت اثر سرمایه رابطه‌ای سبز را بر عملکرد نوآوری فرآیند سبز تعدیل می‌کند، در حالی که تأثیر سرمایه انسانی بر عملکرد نوآوری فرآیند سبز را به طور منفی تعدیل می‌کند. نتیجه¬گیری: هر چه شرکتها بیشتر در سرمایه سازمانی سبز سرمایه گذاری کنند به سطح بالاتری از عملکرد نوآوری فرآیند سبز می توانند دست یابند. به طور متوسط، سرمایه انسانی سبز یک شرکت مهمتر از سرمایه سازمانی و رابطه ای آن است.
کلمات کلیدی :
قصد استراتژیک سبز، عملکرد نوآوری فرآیند سبز، سرمایه فکری سبز
تکنولوژیارزیابی تکنولوژیمدل ارزیابی پاندا و رامانسننرخ ارزالگوی خود توضیح برداریعلیت گرنجرییوهانسون جوسلیوسماشین کنترل داخلیبانک های تجاریوام زیان دهسیستم های اطلاعاتیجذب دانشیادگیری سازمانیمدیریت سودتخصص حسابرسامتیاز گزارشگری مالی به موقعآینده پژوهیعلوم انسانیمدیریت دانشتغییرالگوهای افشايافشاي اختیاریگروه های مختلف فعالیتبودجهبودجه بندی سرمایه ایسرمایه گذاریرفتار مصرف کنندهاعتمادتعهدارتباطاتبیمه ی دی شهر ایلامزنجیره تامینچابکی زنجیره تامینسیستم اطلاعات مدیریتتوانمندسازیمنابع انسانیسازمانبنگاه های کوچک و متوسطاشتغالکارآفرینیرقابت جهانیعملکرد سازمانی شرکت برق منطقه ای فردوسیجانشین پروریتعهد سازمانی کارکنانشرکت آب منطقه ای اردبیلاستراتژی سرمایه انسانیمنبع یابی استراتژیکخرید الکترونیکیعملکرد سازمانتدارکات الکترونیکیمهندسی ارزشخلاقيتمتدلوژیيورش فكریاطلاعات حسابداریحسابداری مدیریتبودجه بندیامنیت ملیامنیتویژگی های امنیت ملیابعاد امنیت ملیخدامحوریسکوت سازمانیتفکرشیشه ایسرمایه اجتماعیخودپندارهنرخ رشد اقتصادیعدم اطمینان بازارکسب و کارهاي نوپامدیریت انرژیاماکن ورزشیورزشاخلاق کار اسلامیرضایتمندی شغلدرگیری شغلی و تمایل به تسهیم دانشخوشه بندی و رتبه بندی مشتریانموسسه امام رضاتحلیل عاملی ROBPCAالگوریتم دو مرحله ایK-meansاستراتژی های کارآفرینیکارآفرینی سازمانیرشد شرکت هانوآوری بازتحلیل محتواصنایع غذاییاقتصاد غیررسمی موثر مالیاتنرخ بیکاریشاخص مقررات دولتنرخروش فازیرایانش ابریسازمان های دولتیفناوری اطلاعاتاستقلال حسابرسانحسابرسی مستمرشخصیت فعالشخصیت مسئولیت پذیروفاداریرضایتمندی مشتریانآموزشظرفیت مالیحمایت مدیریتمدیریت سبززنجیره تامین سبزتوسعه پایداردولت سبزبازاریابی سبزمشتری مداریاصول اخلاقیقیمت سبزترویج سبزمدیریت استعدادتسهیم دانشجهت گیری برندکارآفرینی برندشناسایی برندعملکرد برندرویکردکارآفرینیاقدامات کارآفرینیحمایت نهادیروابط تجاریکشف فرصترفتار سازمانیاخلاق فردیعدالت سازمانیمسئولیت پذیریعملکرد کارکنانمکان یابی سبزمسیر یابی سبزرشد اقتصادیشرکت هاآنلایناینترنتخدماتسرمایه گذارانمصرف کنندگانبازپرداخت بدهیحسن رفتارکارایی سرمایه گذاریعملکرد شرکتعملکردکرونارهبری اصیلخلاقیتامنیت روانیابعاد مبتنی بر تواناییشاخص صنعتتأخیر پروژهرقابت صنعتحاکمیت شرکتیعارضه یابیفرایندهوش تجاریرضایت مشترینوآوریمدیریت پروژهمدلPMBOKقصد خریدلوکسداده کاویمدیریت انبارحقوقیشبکه سازیتعامل برندتعداد نمونهزمان سنجیFMEAرویکرد بازاریابیبهره وریخوش بینیایمنیهوشمندانهشاخصکیفیتمزیت رقابتیتعاونخود همسوییتاپسیسحاکمیتمدیریترمزارزسناریوراحتیقیمتمحصولشرکت های بیمهدانش مالینظارتجذبتخصصسیستمتعاملعادتپتانسیلپوشاکقاچاقانگیزه کاریرشدنفت برنتنتاسنوااسترسکاراییشفافیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !