
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره22
-
تعداد مقالات1,012
-
تعداد نویسندگان1,944
-
مقالات پذیرش شده202
-
مقالات رد شده810
-
درصد پذیرش19.96%
-
درصد عدم پذیرش80.04%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات882,254
تأثیر نرخ تورم بر هزینه های دوره وارانتی
دوره 6، شماره 4، زمستان 1403، صفحات 1 - 14
1- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب، تهران، ایران
2- عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب، تهران، ایران
چکیده :
طی دهه های اخیر، وارانتی به یکی از ابزارهای مهم در زمینههای مختلف فروش و خدمات تبدیل شده است، به طوریکه تولیدکنندگان با استفاده از آن سعی در جذب و حفظ رضایت مشتریان دارند. پیشنهاد ارائه خدمات وارانتی از یک طرف تولیدکننده را در مقابل خرابیها و ایجاد نارضایتی احتمالی مشتریان حمایت مینماید و از طرف دیگر به مشتری اطمینان خاطر برای وجود حمایت در زمان بوجود آمدن خرابیهای احتمالی را می دهد. منحنی نرخ شکست بسیاری از سیستم ها، فرمی شبیه به وان حمام داردکه می توان آن را به سه قسمت مجزا تقسیم نمود، که در بازه کوچکی منحنی با شیب بسیار زیاد نزولی است، سپس در طول یک دوره نسبتاً زیاد، شیب منحنی تقریباً یکنواخت بوده و در انتها مجدداً با شیب نسبتاً زیادی حالت افزایشی مییابد. در مرحله اول که منحنی با شیب بسیار زیادی کاهشی است، به آن دوره مرگ اولیه میگویند. محصولات معیوب با استفاده از تکنیک آزمایش اولیه عملکرد قبل از رسیدن به بازار در این مرحله حذف می شوند. در این تحقیق کل هزینه های تحمیل شده به تولیدکننده با در نظر گرفتن انواع مختلف تعمیر طی دوره های آزمایش اولیه عملکرد و وارانتی، بدست آورده می شود. هدف این تحقیق تعیین طول بهینه دوره های آزمایش عملکرد اولیه و وارانتی و نیز نرخ جوان سازی سیستم به گونهای است که متوسط هزینه های تحمیل شده به تولید کننده طی دوره آزمایش اولیه و وارانتی با در نظر گرفتن تاثیر نرخ تورم، حداقل گردد. به منظور نشان دادن کارایی و عملکرد مدل پیشنهادی، یک مدل بهینه سازی ارائه و حل می گردد.
- 291
- 50
- 1403/01/28
- 1403/06/10
- 1403/11/13