
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,016
-
تعداد نویسندگان1,953
-
مقالات پذیرش شده207
-
مقالات رد شده809
-
درصد پذیرش20.37%
-
درصد عدم پذیرش79.63%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات892,306
استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید
دوره 6، شماره 3، پاییز 1403، صفحات 14 - 26
1- کارشناشی ارشد، مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی مولانا آبیک قزوین
2- استادیار مدیریت بازرگانی ، دانشگاه شهید بهشتی
چکیده :
هدف: بررسی تاثیر امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها از دیدگاه بیمه شدگان عمر و سرمایه بیمه ملت بوده است. روش تحقیق: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعهآماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 4201 در تهران که تعداد آنها 550 نفر بوده که حجم نمونه 226 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از امار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای برای تجزیه و تحلیل امار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها تاثیر مثبت و معنیدار دارند. نتایج: نتایج: امنیت درک شده، سهولت درک شده ،لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها در تجارت الکترونیک تاثیر مثبت و معنیدار می گذارد.