ثبت نام

ثبت نام

ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

مدیریت و مهندسی صنایع

استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید
دوره 6، شماره 20، پاییز 1403، صفحات 14 - 26
نویسندگان : زهره ورمزیار* 1 ، فرخ قوچانی 2

1 کارشناشی ارشد، مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی مولانا آبیک قزوین

2 استادیار مدیریت بازرگانی ، دانشگاه شهید بهشتی

چکیده :
هدف: بررسی تاثیر امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها از دیدگاه بیمه شدگان عمر و سرمایه بیمه ملت بوده است. روش تحقیق: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه‌آماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 4201 در تهران که تعداد آنها 550 نفر بوده که حجم نمونه 226 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به ‌منظور تجزیه‌ و تحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از امار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای برای تجزیه‌ و تحلیل امار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده ‌شده است. یافته ها: متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها تاثیر مثبت و معنی‌دار دارند. نتایج: نتایج: امنیت درک شده، سهولت درک شده ،لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها در تجارت الکترونیک تاثیر مثبت و معنی‌دار می گذارد.
کلمات کلیدی :
سهولت درک شده از خرید، لذت درک شده از خرید، امنیت درک شده از خرید، استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها