
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره23
-
تعداد مقالات1,016
-
تعداد نویسندگان1,953
-
مقالات پذیرش شده207
-
مقالات رد شده809
-
درصد پذیرش20.37%
-
درصد عدم پذیرش79.63%
-
زمان پذیرش (روز)91
-
پایگاههای نمایه شده49
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات892,393
تاثیر آموزش مشتری بر تبلیغات دهانبهدهان: نقش رضایت از تخصص و لذت اشتراک دانش
دوره 7، شماره 1، 1404، صفحات 1 - 13
1- کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، گرایش تجارت الکترونیک، دانشگاه پیام نور مرکز کرج، البرز، ایران
چکیده :
هدف این تحقیق بررسی نقش رضایت مشتری از تخصص درک شده و لذت بردن از اشتراک دانش بر تاثیرگذاری آموزش مشتری بر تبلیغات دهان به دهان بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهشی شامل مشتریان فروشگاه اینتر نتی مبلمان و دکوراسیون خوگر که حجم نمونه 384 نفر انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار 24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان می دهد که آموزش مشتری، تأثیر مثبت بر تبلیغات دهان به دهان دارد و برای مشتریانی که دانش قبلی کمتری در مورد موضوع آموزشی دارند و تمایل بیشتری به اشتراکگذاری دانش دارند، قویتر است. یافته های فعلی به ادبیات آموزش مشتری و تبلیغات دهان به دهان اضافه می کند و بینش های مدیریتی را برای بهبود کمپین های تبلیغات دهان به دهان برندها ارائه می دهد.